V sobotu 18. března jsme se úspěšně dostali do poloviny pilotu kurzu Finanční vzdělávání do škol. Tématem workshopu, na kterém se mentoři s pedagogy sešli tentokráte v Brně, byl Vliv financí na rodinný život a jak se nedostat do problémů. Podívali jsme se na to, jak si hlídat domácí rozpočet a proč vzniká deficit rozpočtu. Nevynechali jsme ani půjčky, které jsou dobrý sluha, ale špatný pán, a pokud se nám nepodaří s nimi dobře zacházet, mohou následovat velké nepříjemnosti v podobě exekuce či osobního bankrotu. Podívali jsme se společně na příběhy lidí a kde hledat pomoc, pokud se nám něco takového stane. Náš dík za konzultace při přípravě tématu patří Člověku v tísni.
A jak kurz hodnotí Kateřina Nováková, učitelka anglického jazyka a ekonomických předmětů na víceletém pražském gymnáziu ALTIS?
„O finanční gramotnost a její obsah se zajímám mnoho let. Po nástupu na všeobecné gymnázium jsem si plně uvědomila, že základní orientace ve světě financí není pro žáky samozřejmostí, i když má dopad na kvalitu jejich budoucího života. Je to oblast znalostí a dovedností, která ovlivňuje všechny bez ohledu na obor studia a budoucí profesní dráhu. Informacemi a zkušenostmi jim tak mohu usnadnit vstup do samostatného života.Hlavním důvodem pro účast v kurzu pro mě původně bylo získání uceleného pohledu na různé způsoby práce se žáky a zlepšení metodiky výuky finanční gramotnosti zejména na nižším stupni (tj. na 2. stupni ZŠ).
Kurz předčil má očekávání. I když je to někdy náročné a vyčerpávající, setkání s kolegy a živá diskuze je velkou vzpruhou a povzbuzením. Kromě nových dovedností a získané ucelené metodiky k výuce i obtížnějších témat si cením hlavně možnosti sdílení zkušeností, tipů a praktických rad s ostatními učiteli z celé republiky, která je pro mě obrovskou motivací do další učitelské kariéry. Účast na kurzu je pro zároveň čest. Mohu tak spoluformovat uchopení finančního vzdělávání pro další kolegy do budoucna. Za tuto příležitost opravdu děkuji.“