Dne 29. dubna proběhla poslední sobota pilotního kurzu, který provázela témata finančního plánu a zavádění finanční gramotnosti do škol. Došlo také na závěrečnou evaluaci aktivit z připravované metodiky kurzu. Práce pro INEV akademii zde ale ještě nekončí – dále budeme společně s učiteli pracovat na finalizaci metodiky, zřízení mezioborové skupiny a motivaci dalších pedagogů podílet se na rozvoji finanční gramotnosti.
Tímto moc děkujeme naším partnerům, díky kterým bylo možné pilot projektu realizovat. Jejich podpora je klíčová pro dlouhodobé změny, kterých chceme dosáhnout.
Více o kurzu a důvodech své účasti v něm popsal Tomáš Wroblowský, učitel ostravského gymnázia Porg:
Výuce ekonomie se věnuji už od ukončení vysoké školy, tedy již více než 20 let. Hned po škole jsem nastoupil jako odborný asistent na Ekonomické fakultě VŠB-TU v Ostravě, nyní působím na soukromé VŠ PRIGO v Havířově. K výuce studentů středních škol jsem se dostal relativně nedávno, před šesti lety jsem nastoupil na ostravském soukromém gymnáziu Porg jako vyučující IB Economics. Kromě toho vedu volitelný ekonomický seminář (kvinta, sexta) a seminář finanční a ekonomické gramotnosti (tercie, kvarta). Právě výuka finanční a ekonomické gramotnosti je pro mne největší výzvou, ale také radostí. Hodiny v semináři často končí zcela jinak, než jsem je původně naplánoval, protože většina témat studenty opravdu zajímá. Chtějí se dozvědět víc, chtějí diskutovat, ptají se, polemizují.